31 Ağustos 2014 Pazar

tatilllllllllllllll

çok güzel bir tatilin ardından herkeze merhabalar çok eylenceli bir gezi oldu özellikle kerem için ayvalık, burhaniye, fener derken baya gezdik ümran halası ,akın eniştesi ve çocuklarıyla tatil güzel geçti nihat ve sude ablası sayesinde kuzum denize girdi su fobisi olan kuzum baya denizin tadını çıkarttı
 
sarımsaklıda lunaparkın tadını çıkarttık kerem kondiktör oldu teren kullandı üç tur yetmedi kuzuma giderken oyuncaklar aglıyo anne dedi bende neden kuzum dedim cevabı kerem gidiyo diye oldu çok güldüm paşama


 
 
songün ayvalıktan kareler hava o kadar rüzgarlıydiki kerem üşüdüm diye tişörtle gezdi :)


 
sonra çok sevdigimiz eşimin eski iş arkadaşı ailecekte görştügümüz saliha teyzesine ugradık şarzlı motoru görünce evden gitmek zor oldu ama denizde ömer mirza ile baya eylendi kuzum




 
herşeye ragmen araba kullanmadan olmaz diyen paşam bize 4 tane araba aldırıp tüm kumsal boyunca oynadı ne duvar kaldı ne yol herşeye ragmen araba kullanmak süper anne arabaları saklaya dursun paşa yenilerine açık geçen 15 arabasını bırakıp kalanını kaldırdım evin heryerinden araba toplamaktan usandıgım için iki koltuk altı araba sakladım ama kuzu kreyasyonuna yeni parçalar ekledi :)


çok eylenceli bir tatil oldu dönüşte üzücü bir haberle sarsılsakta bizim için güzel bit tatil oldu  hepinize gönül dolusu sevgiler





21 Ağustos 2014 Perşembe

basit araba oyunumuz

aslında çocukları mutlu etmek için çok paralar harcamaya gerek yok çok basit şeylerde onları mutlu etmeye yetiyo bundan yola çıkarak kuzuma basit kutularla oyunlar hazırladım kutulardan biri garaj oldu biri köprü keremde  o kadar severek oynadıki bende çok mutlu oldum tabi :)




 
 


 
umarım faydamız olmuştur çok basit ama eylence doyumsuz bir oyun örnegi mutlu günler hepinize :)

19 Ağustos 2014 Salı

kedi boyama

birde güzel bir boyama yapalım dedik sulu boyayla kerem boyamada felaket başarısız bu sefer şaşırttı ama anneyi pek taşırmadan boyayamasada kerem için buda harika :)))


 
buda şaheserimiz


 
çıktı almak isteyen anneler için.:




18 Ağustos 2014 Pazartesi

kedimiz :))))

kedi takıntımız var bizim bir arsızımız var  adını kuzular koydu bizde kedi aşkımızdan yola çıkıp çalışmalar yaptık  kes yapıştır etkinligi parçaları fon kartonuna çizip kestim yapıştırma  işi kuzuya ait oda hakkını verdi dogrusu :)) kevser denizliye ve paylaşım yapan herkeze teşekkür ediyorum önce okul öncesinden buldugum bir etkinlikti


ışık vurdugu için biraz karanlık çıkmış ve kuzumun şaheseri duvara astık babamız görsün diye


 
çıktı isteyen güzel anneler için:





15 Ağustos 2014 Cuma

subliminal yayın

bir blogda okuyup çok beyendigim bir yayın bazı çocuk kanallarınada olan uyarılara ragmen annelerin başındayken sesi çıkmıyo diye hiç oralı olmadıgı yayınlar bilseler çocuklarının beyni yıkanıyo ama anlayana :(((((((((((( benim oglum 32 aylık hala tv izlemez biz bir yaşına kadar hiç izletmedik sonrada çok nadir izlettik televizyonu izledigi kanal yumurcak tv, trt çocuk  ve minika çocuk özellikle minikanın yayınını seviyor kuzum izledikleri sınırlıdır o kadar isteyip başlıyo sonuna kadar tahammul edemiyo aslında zor oluyo benim için tiyatroya gidip yarıda bırakıp çıkıyoruz benim kuzu tahammül edemedigi için :))) gelelim yazının detaylarına  yazıyı burdanda okuyabilirsiniz   http://hazioz.blogspot.com.tr/2014/08/erdi-soysal-subliminal-mesajlar.html#more sagolsun hazal mail olarak yolladı bende yayınlıyorum çok sagol yayın için ve paylaştıgın için 

Subliminal Mesaj Nedir?

Subliminal mesaj yani bilinçaltı yönlendirmesi genelde, resim, video klibi yada şarkıya eklenmiş olan işitsel yada görsel bir öğedir. İnsanlar bunu ilk bakışta fark edemezler fakat çağrışım yapabilirler. Zaten elde edilmek istenende bu çağrışımlar sayesinde amacına ulaşır. İnsanlar Subliminal mesajları kolayca farkedebilmek için bunu iyi bilmelidirler. 

Subliminal mesajın hedefi nedir

Subliminal mesajlardaki asıl hedef genelde gençler ve çocuklardır. Sonuçta yaşlı yada olgun bir insana istediğiniz kadar bilinç altı telkini yapın bu pek fayda sağlamaz. Bu kişilerde kalıplaşmış düşünceleri eritmeniz çok daha zordur ama çocukluk ve ergenlik dönemindekileri etki altına almak oldukça basittir.

Subliminal mesaj yöntemiyle bu amaca kolayca ulaşmak mümkündür. Çocuklar yetişme çağında ne görür, ne duyarsa anında bilinçaltına alırlar. Bu yüzden Subliminal mesajlar genelde onlara hitap eder. Subliminal mesajları çizgi filmlerde yada dizilerde fazlasıyla görebilirsiniz.

 

Subliminal mesaj nedir resimleri dikkatlice inceleyin

*Bu yazı "Misafir Ol Gel Bana" isimli blog tanıtım köşem için

Subliminallmesajlar bloğunun sahibi Erdi Soysal tarafından gönderilmiştir.

Kendisine hem misafirim olduğu için hem de çocuklarımız için böyle önemli bir konuyu bizlere aktardığı için teşekkür ediyorum.

 

Blogunu takibe almak için tık tık

 

Subliminal mesaj veya bilinçaltı mesaj, başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır. Çoğu zaman görmek imkansızdır, ancak zaten burada amaç belli bir şekilde görülmemesidir. Çünkü o zaman beyin bunu direk algılar ve rahatsız olacağınız için o şeyi izlemezsiniz.  Şu ana kadar yapılan çalışmalar neticesinde en bilinçli ve defansif kişiler bile bu mesajları ilk bakışta %100 olarak çözememektedir.

 

Çoğu  Subliminal mesaj çocuklara yönelik cinselliklerle ilgilidir. Lütfen Erdi arkadaşımın bloğuna üye olarak katkıda bulunun ve internette bu konuyu araştırın. Aşağıda izlemeniz için birkaç video da var. Kendiniz için değilse bile lütfen bunu çocuğunuz için yapın !

 

Lütfen bu yazıyı her yerde paylaşın!

 

Evet belki bir çekiliş yazısı kadar maddi bir şey kazandırmaz ama çocuklarınıza empoze edilmek istenen sapık bir düşüncelerden haberdar olunmasını sağlar !

 

 
yazı için her iki blogger arkadaşımada teşekkür ederim umarım uyarılar işe yarar ve güzel nesiller yetiştiririz
 


 

14 Ağustos 2014 Perşembe

süslü servislerimiz

bugün kuzumla servis yaptık baya süslü oldu bunu  noodle&doodle da görmüştük hemen denedik asıl ismini bilmiyorum gibtifix gibi acayip bir ismi var yanlışsa kusura bakmayın kırtasiyelerden kolayca ulaşabilirsiniz bu ürüne yapılışı yapışkan bir yüzey tüy,boncuk ve simlerle süsledik diger yüzeyini yapıştırdık sevisimiz hazır oldu











 
 
 
 
 
kuzumun elleriyle yaptgı servislerin üzerinde ilk yemegimizi yedik keremin sevdigi sade makarna ve ayran eşliginde




 
bizden bu kadar mutlu günler hepinze

9 Ağustos 2014 Cumartesi

mandallı etkinligimiz

canım arkadaşım derya özyalçının paylaştıgı mandallı eşleştirme oyununu oynadık bugün paylaşım için sagol deryacım ilk olarak çıktıları pvc ile kapladık sonra geçen gün kırtasiyde görüp aldıgım küçük sayı mandallarıyla eşleştirdik






 
çok eylenceli bir oyun oldu mandal keremin en sevdigi oyun malzemesi parmak kasları içinde çok önemli  çıktı almak isteyener için :
mutlu, güzel, bol aktiviteli günler

8 Ağustos 2014 Cuma

etkinlik dosyası hazırladık

bugün paşama etkinlik dosyası hazırladım kes yapıştır ,puzzle,bütünü tamamla,sayı ve şekil eşleştirme,çizgi çalışması  etkinlikleri var dosyamızda





 
 
aktiviteyi yaptıkça  çıktılarınıda paylaşacagım mutlu günler


5 Ağustos 2014 Salı

blog keşfet etkinligi

takip ettigim sayfalar genelde kendi blogum gibi montessori ye yönelik bloklar geçen rast gele gördügüm bir etkinlik beyaz begonvil blogundan yapılan yeni blog keşfet etkinligi bu sayede çok güzel bloglar keşfettim ve çok cici blogger arkadaşlar katılmak isterseniz yada yeni bloglar keşfetmek isteseniz sizide sayfaya bekleriz http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/2014/08/blog-kesif-etkinligi-i-beyazbegonvilde.html   bu güzel etkinlik için teşekkür ediyorum yeni bloglar keşfetmeme yardımcı oldugunuz için sevgiyle kalın

5 kelime 5 cevap söbesi

canım arkadaşım çocugumla eglenirken blogunun güzel annesi  blogger dostum nihal baysal koçer tarafından mimlendim 5 kelime 5 cevap söbesi dilimin döndügünce cevaplayacagım 


AŞK
 
eşimle başlayan keremle devam eden doyumsuz ,saf ve en güzel duygu
                                                                  
 
HAYAT
 
bazen acı ,bazen mutluluk bir şekilde devam eden sureç iyisiyle, kötüsüyle herşeye ragmen akıp giden bir  yaşam
                                                                             UMUT
 
bitmeyen en büyük duygu
 
                                                                              ACI
 
sevdiklerimin ,eşimin, özellikle oglumun yanımda olmaması yada mutsuz olması en büyük acı :(((
 
 
GÜLMEK
 
                             herşeye ve herkez ragmen mutlu oldugumuzu anlatan en güzel simge
 
 
cevap vermek zor  olsada hisettiklerimi anlatamasamda umarım bir nebzede olsa  cevaplamışımdır gelelim mimlediklerime:
 http://cocugumunoyundunyasi.blogspot.com.tr/
http://melisinannesiyim.blogspot.com.tr/
http://biranneninbulduklari.blogspot.com.tr/
http://kokoshstyle.blogspot.com.tr/
 herkeze hayırlı günler nihalcım sagol canım söbe için öpüyorum kuzularını ve seni
 
 








4 Ağustos 2014 Pazartesi

montessori 'nin bize kattıkları

montessori ile sorulan konu neler okudunuz ne demek gibi sorulara cevap vermek için bu yazıyı yazdım hatamız olursa af ola:
1870 yılında İtalya’da doğan Maria Montessori, İtalya’da tıp alanında eğitim alan ilk kadındır. Eğitiminin sonunda psikiyatri ve çocuklarla ilgilenmeye başlamış daha sonra ise zihinsel engelli çocuklarla çalışmalarına başlamıştır. Daha sonra bu alanda geliştirilen bir kurumun başına geçerek eğitim çalışmalarına başlamış ve eğitim felsefesinin temellerini atmıştır. Çalışmaları sonunda zihinsel engelli çocuklar akranlarından daha yüksek notlar alarak İtalya’da bir çığır açmıştır. Daha sonra uygulanan metodun normal gelişim özelliği gösteren çocuklara da uygulanabileceği anlaşılmıştır.
Montessori felsefesine göre:
-Çocuğun seçimlerine saygı duyulmalıdır.
-Bebeklikten itibaren saygı gösterilmesi gereken çocukları bir birey olarak görmek gerekir.
-Ceza yerine olumlu yönlendirme uygulanmalıdır.
-Çocuğun yapabileceklerine müdahale etmek, onun yerine yapmak, gelişimini baltalar.
-Önce iyi insan, iyi arkadaş ve problem çözme becerileri öğretilmelidir. Ardından akademik beceriler gelir.
-Eğitim planlı programlı değil, hayata bağlı olarak şekillenmelidir.
-Hayır yerine, kendi hatasını anlamasına imkan verilmelidir. Böylelikle özgüven kadar öz disiplin de geliştirilmiş olur.
Bu felsefeyle yetişen çocuklar kalıplarla, baskı ve yarışma halindeki bir ortamla büyüdükleri için daha özgün, yaratıcı, kendinden emin ve net kişilikleri olan huzurlu bireyler olarak yetişebiliyorlar. Aslında dünyaya neredeyse dijital olarak gelen ve yetişen çocuklarımızın bu felsefeye her kuşaktan daha çok ihtiyacı var diye düşünüyorum. Eğitimin temeli olan yaparak yaşayarak öğrenmenin, çocuğun hızına göre hareket etmenin ne derece önemli olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur. Ayrıca oyuncaklardan uzak, gerçek araç-gereçlerle, doğa ve hayat ile iç içe yetişmeleri duyularının ve ruhlarının gelişmesi için çok önemli bir basamak. Bu basamağı her çocuğun kullanması ve yaşaması için Montessori eğitiminin yaygınlaştırılacağına dair çıkan haberler umut verici
Maria Montessori 1907 yılında ilk çocukevi “Casa dei Banbini”de engelli olmayan çocuklarla çalışmalarında yaptığı gözlemlerde çocukların nelerden hoşlandıklarını ve nelerden hoşlanmadıklarını saptar.
Maria Montessori çocukların;
  • ödüllerden
  • cezalardan
  • yetişkin tarafından programlanmış eğitimden
  • oyuncaklardan
  • şekerlemelerden
  • öğretmen masasından
  • toplu derslerden
hoşlanmadıklarını,
  • özgür seçimden,
  • hatalarını kendilerinin denetiminden,
  • • hareket etmekten,
  • • sessizlikten,
  • • sosyal ilişkilerini kendileri tarafından kurulmasından,
  • • çevrenin düzenli ve temiz olmasından,
  • • özgür faaliyete dayalı bir disiplinden,
  • • kitapsız okuma ve yazmadan
  • • alıştırmaların tekrarından,
hoşlandıklarını gözlemledi.Eğitim sistemini çocuktan yola çıkarak kurdu
Bu, başka eğitim sistemleriyle karşılaştırıldığında çocuklara sağlanan olanaklar sayesinde, kendi seçimlerinin eğitimcinin onları isteklendirmesinin yerine geçtiği kendi eylemleri sonucu hataların denetlenebildiği bir eğitim sistemidir.
Montessori eğitimi temelde kişiliğin oluşumu üzerinde durmaktadır.
Maria Montessori bunu açıkça şu şekilde ifade etmektedir: “Eğitimde metot değil, insan kişiliği göz önüne alınmalıdır.”
  • Çocuk, özeldir, tektir.
  • Kendine has bir varlıktır.
  • Çocuk etrafındaki maddesel dünyayı absorbe eder, gelecekte yetiştireceği kişi modelini biçimlendirir.
  • “Çocuk, insanların mimarıdır.” Bu mimarlar farkında olmadan içlerindeki inşa planına uyarak kendi ritimleri doğrultusunda kendilerini geliştirmeye çalışırlar.
  • Bu gelişime yetişkinler etki edemezler çünkü onlar inşa planını bilmemektedirler. Ancak, bir yetişkinin zamansız müdahalesi ya bu inşa planını tahrip edebilir ya da yanlış bir yöne yönlendirebilir.
  • Montessori Eğitiminin temel taşlarından birisi hazırlanmış çevredir. Çocuklar hazırlanmış çevredeki Montessori materyallerinden, bireysel ilgi ve eğilimine göre bağımsız olarak seçim yaparlar.
  • Montessori okullarında çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde calışırlar.
  • Çocuklara istedikleri kadar tekrar etme imkanı sunulur. Erken öğrenen yeni bir çalışmaya geçebilecektir, çünkü öğrenmede herkesin farklı bir ritmi vardır.
  • Materyallerdeki hata kontrolü çocuğun kendi hatasını bulmasıyla gerçekleşir. Başka birinden uyarıya, onaya ve düzeltmeye gerek kalmaz. Kendi kendisini düzeltmesine olanak sağlar. Böylece yetişkinden bağımsızlaşmak doğal olarak gerçekleşir.
Çocuğun güçlü bir karakterde yetişmesini sağlamak için “bir bakıma fiziksel ve ruhsal bir hijyene” ihtiyaç vardır. Bu durumda yetişkinlerin görevi çocuğun içindeki yeteneği ve gizil gücü uyandırmak ve onları gelişim sürecinde desteklemektir.
Montessori okullarında çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde calışırlar. Dolayısıyla Montessori yönteminin özü, çocuğa önceden hazırlanmış bir çevrede kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan, kendi kendine oluşan ve gelişen bir yöntem ve sistem anlayışıdır.
“Çocuğa hazırlanmış bir çevrede, çocuğun kişiliğini oluşturması için özgürlük tanıyan, kişiliğinin gelişim sürecini destekleyen, çocuğun kendi onuru içerisinde bireyselleşmesi ve sosyalleşmesini ciddiye alan, bireye özgü adil bir eğitimdir.Araştırmalar yapıldığında Montessori Eğitim Metodu ile ülkemiz Milli Eğitimi arasında uzun yıllara dayanan bir tanışıklık olduğu ama her yeni dönem içinde değerini yeterince bulamadığı görülmektedir.
Modern Türkiye’nin kuruluşunda Gazi Mustafa Kemal Atatürk konu ile yakından ilgilenmiş ve bu sahada Maria Montessori’nin eğitim anlayışının ülkemiz öğretmenleri tarafından mutlak surette öğrenilmesini istemiştir
evde montessori sisteminde ise:
Montessori eğitim modeli aslında bir yaşam felsefesidir. Bu felsefe kapsamında aile ortamınızda üzerinde durulması uygun olan öneriler şöyle:

• Öncelikli olan, çocuğa sunulacak etkinliklerin ‘gerçek objeler’ eşliğinde olmasıdır.

• Montessori ve diğer eğitim sistemleri hakkında bilgi edinin.

• İnsan canlısı gelişim dönem özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi edinin. Bu size, çocuğunuzun yaşa bağlı ihtiyaçları ve zevk-merakları hakkında ipucu sağlayacaktır.

• Çocuğunuzu, onu rahatsız etmeden gözlemleyin. Onu tanımaya çalışın.

• Çocuğunuzun giysi dolabında, ona seçim hakkı tanıdığınızda, sizin için sorun olmayacak giysiler bulundurun.
• Çocuğunuzun iyi uyuduğundan emin olun.

• Uykuya geçiş ritüeliniz sevgi dolu olsun.

• Cezadan kaçının.

• Kitap okuyun, çocuğunuzu ancak böylelikle okumaya teşvik edebilirsiniz.

• Çocuğunuza ait bir kütüphane oluşturun.

• Okula zamanında götürün ve zamanında okuldan çocuğunuzu alın.

• Çocuğunuzun,yaş seviyesi müsaade ettiğince öz bakım ihtiyaçlarını karşılamasını sağlayın.

• Mümkün ise çocuğunuz ile birlikte bir bitki ve/veya hayvan yetiştirin.

• Mümkün olduğunca TV ve teknolojik ürün kullanımına dair kısıtlamalarınız olsun. Fakat, bu ürünlerden mahrum kaldığı saatler için eğlenceli alternatifler oluşturmayı da ihmal etmeyin.

• Sorumluluklar verin.

• Kendini korumayı öğretin.

• Ev adresiniz, telefon numaranız, anne ve baba adını öğrenmesini sağlayın.

• Aile hikayelerinizi sıklıkla çocuğunuza anlatın.

• Sağlıklı beslenmeye teşvik edin. Öncelikli olarak örnek olun!

• Yemek alışverişi yaparken, besinler hakkında konuşun.

• Trafikte giderken, çevrenizdekiler hakkında konuşun.

• Spora yönlendirin.

• Erken yaşta yüzme öğretin.

• Doğal ortamlarda, gönlünce hareket etmesine müsaade edin.

dikkat edilesi konuların başında gelmektedir.yani kısacası montessori çocugunuzu keşfetmekteki en önemli araç nelerden hoşlanır neleri sevmez ona hitap şekliniz davranışınız kısacası evladınızla sizin aranızdaki en önemli ve anlamlı köprü teşekkürler maria montessori